zhransfer

zhransfer

zhransfer

zhransfer

zhransfer
بایگانی

۱۴ مطلب در مرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

استلار چیست؟

درک تفاوت بین استلار و لومنز (XLM)

شبکه‌ی استلار (Stellar) یک دفتر حساب کل و پایگاه داده‌ی توزیع یافته است که انتقال‌های بین ارزها و دارایی‌های مختلف، از جمله پرداخت‌های اینترنتی را تسهیل می‌کند. به دارایی بومی در شبکه‌ی استلار لومنز (Lumens (XLM)) گفته می‌شود.

به عبارت دیگر استلار شبکه‌ی پرداخت (به دو شکل Horizon API و  Stellar Core) است و لومنز (XLM) ارز رمزگذاری شده‌ی آن است. هر دوی آنها توسط یک موسسه‌ی غیرانتفاعی به نام Stellar.org نظارت می‌شوند.

توجه داشته باشید که مردم بعضی وقت‌ها به لومنز، «استلار» می‌گویند. همان‌طور که بعضی وقت‌ها به XRP، «ریپل» می‌گویند یا به اتر، «اتروم» می‌گویند. در همه‌ی این موارد آنها نام توکن یا واحد شناسایی را با نام پلتفرم/شرکت اشتباه می‌گیرند.

مزایای اصلی در فروش استلار (موسسه غیرانتفاعی و شرکت) و لومنز (ارز دیجیتال) موارد زیر هستند:

-          شبکه‌ی استلار یک شبکه‌ی منبع باز، توزیع‌یافته، تحت مالکیت اجتماع است که برای تسهیل انتقال ارزش بین دارایی‌ها و ارزهای مختلف به کار می‌آید. استلار مثل اتروم نیست که همه‌ی نرم‌افزارها را معامله کند، اما یکی از گزینه‌ها برای انتخاب در میان ارزهای دیجیتال ICOs محسوب می‌شود.

-          مثل ریپل، استلار می‌تواند بین ارزهای پایه دولت‌محور (fiat-based) و ارزهای رمزگذاری شده معامله کند.

-          لومنز نرخ پایینی دارند (هر لومنز یک نرخ حداقلی – 0.00001، یک‌ده‌هزارم لومنز – دارد که با آن همراه است)

-          شبکه‌ی استلار، و در نتیجه لومنز و هر نوع دارایی دیگری با استفاده از شبکه‌ی لومنز، دارای سرعت‌های معامله‌ی بالایی هستند که با ریپل رقابت می‌کنند.

-          Stellar.org، سازمانی که پشتیبان استلار است، مانند ریپل متمرکز است و به عنوان وسیله‌ای برای انجام معاملات بین پلتفرم‌های معاملاتی و معاملات خُرد کارایی دارد. بر خلاف ریپل، Stellar.org غیرانتفاعی است و پلتفرم استلار خودش پلتفرمی با منبع باز و نامتمرکز است. بنابراین استلار از یک سو این حس که کمی شبیه‌تر به یک شرکت سنتی است را دارد و می‌تواند با شرکت‌های دیگر شبکه ایجاد کند. از سوی دیگر شکل منبع باز، توزیع‌یافته، و متعلق به جامعه‌ای مشابه اتروم و بیت‌کوین دارد. برخی این را به عنوان «بهترین‌هایی از این دو جهان» می‌بینند. تا به این لحظه شرکت‌های بزرگ، اگر به هر ارز دیجیتالی روی آورده باشند، معمولا به روی ریپل و استلار آغوش گشوده‌اند.

پس به صورت کلی استلار و لومنز آن از بسیاری جهات با ارزهای دیجیتال دیگر رقابت دارند، اما به‌خصوص با اتروم به خاطر پشتیبانی از ارزهای پایه دولتی، و ریپل به خاطر اینکه شریک دیجیتالی برای بانک‌ها و کسب و کارهاست رقابت دارند.

اینها باعث می‌شود که لومنز (XLM) ارز دیجیتالی باشد که باید موقع جلو رفتن متوجه آن بود. با این حال در نظر داشته باشید که نرخ پایین آن در مقایسه با ارزهای دیجیتال دیگر دست‌کم تا حدی نه از رده‌ پایین بودن آن، بلکه از عرضه‌ی بالای آن خبر می‌دهد.

 

 

منبع: cryptocurrencyfacts.com

  • zh group
  • ۰
  • ۰

EOS چیست؟

طبق ادعای خود این شرکت، ای‌او‌اس (EOS) قوی‌ترین زیرساخت برای نرم‌افزارهای نامتمرکز مالی است. ای‌اواس یک سیستم نامتمرکز مبتنی بر بلاک‌چین است که امکان توسعه، میزبانی، و اجرای نرم‌افزارهای نامتمرکز معیار تجاری (dApps) را بر روی پلتفرم خود مهیا می‌کند.

ای‌‌اواس هیچ فرم رسمی کاملی ندارد. چرا که سازندگان آن تصمیم گرفته‌اند خودشان آن را به صورت رسمی تعریف نکنند. ای‌او‌اس تمام کارکردهای بنیادی لازم برای کسب و کارها و افراد برای ساختن نرم‌افزارهای مبتنی بر بلاک‌چین به روشی مشابه نرم‌افزارهای مبتنی بر وب ارائه می‌دهد. ای‌اواس مواردی مثل تامین دسترسی امن و احراز هویت، مجاز ساختن، میزبانی داده، مدیریت استفاده، و ارتباط بین نرم‌افزارهای نامتمرکز معیار تجاری (dApps) و اینترنت را فراهم می‌کند.

همچنین ای‌اواس از یک جعبه‌ابزار وب برای توسعه رابط‌های کاربری پشتیبانی می‌کند که آن را بدل پیشنهادی کامل برای توسعه‌ی بدون دردسر نرم‌افزار می‌کند. به این ترتیب ای‌او‌اس به طریقی مشابه گوگل پلی‌ستور و اپ‌‌ستور اپل عمل می‌کند.

EOS.IO و توکن‌های ای‌اواس

زیست‌بوم ای‌او‌اس شامل دو عنصر کلیدی است: EOS.IO و توکن‌ (یا شناساگر) های ای‌او‌اس.

اگر از تشبیه استفاده کنیم، EOS.IO مثل سیستم عامل یک کامپیوتر است که شبکه‌ی بلاک‌چین ای‌اواس را مدیریت و نظارت می‌کند. EOS.IO از نوعی معماری بلاک‌چین استفاده می‌کند که برای ممکن ساختن یا متناسب ساختن عمودی و افقی نرم‌افزارهای نامتمرکز ساخته شده است. توکن ای‌اواس (EOS token) ارز رمزگذاری شده‌ یا ارز دیجیتال شبکه‌ی ای‌اواس است.

توسعه‌دهنده‌‌ای که قصد توسعه‌ی نرم‌افزارهای نامتمرکز معیار تجاری (dApps) با استفاده از منابع این شبکه و ساخت و اجرای نرم‌افزارها روی آن را داشته باشد، فقط نیاز به نگه داشتن سکه‌های ای‌اواس، به جای خرج کردن آنها دارد. کسی که توکن داشته باشد و هیچ نرم‌افزاری اجرا نکند می‌تواند این پهنای باند را به مشترکان دیگری که ممکن است به آن نیاز داشته باشند تخصیص یا اجاره دهد.

ای‌او‌اس توسط دن لرمیر (Dan Larimer) که موسس و سازنده‌ی پلتفرم‌هایی مثل بیت‌شیرز (Bitshares) و استیم (Steem) است افتتاح شد و اخیرا به مالکیت سازمان بلاک.وان (block.one) درآمده است.

وجوه تمایز EOS

در حالی که از قبل شماری از شبکه‌های مبتنی بر بلاک‌چین مثل اتروم که امکان ساخت نرم‌افزارهای نامتمرکز را می‌دهند وجود داشتند، ای‌او‌اس بر روی نقاط ضعف کلیدی بلاک‌چین تمرکز کرده است. ای‌او‌اس تلاش می‌کند تا مشکلاتی مثل سرعت، مقیاس‌پذیری و انعطاف که همواره در این شبکه‌های مبتنی بر بلاک‌چین دردسرساز بوده‌اند را برطرف کند.

ای‌او‌اس مجموعه‌ای از ویژگی‌های کاربردی کلیدی ارائه می‌دهد. جعبه‌ابزار وب برای توسعه‌ی رابط کاربری، رابط‌های کاربری خود-توصیفی، طراحی خود-توصیفی پایگاه‌ داده، و طراحی مجازساختن اعلان‌گرانه، مواردی هستند که کار توسعه‌دهندگان برای ساخت و نگهداری نرم‌افزارها را راحت می‌کنند.

 

منبع: investopedia

 

  • zh group
  • ۱
  • ۰

بیت‌کوین کش

بیت‌کوین کش (BCH) یک ارز رمزگذاری شده (cryptocurrency) است. در اواسط سال 2017 گروهی از توسعه‌دهندگان با هدف افزایش محدودیت اندازه‌ی قطعه‌ (block) در بیت‌کوین یک تغییر در کدها را آماده کردند. این تغییر، که از آن به عنوان دوشاخه سخت (hard fork) یاد می‌شود، در اول اوت 2017 نتیجه داد. به عنوان یک نتیجه، دفتر حساب بیت‌کوین که به آن زنجیره‌ی‌ قطعه (blockchain) گفته می‎شود و ارز دیجیتال به دو بخش تقسیم شدند. در زمان این دوشاخه شدنT همه کسانی که دارای بیت‌کوین بودند با همان شماره‌هایی که داشتند مالک واحدهای بیت‌کوین کش شدند.


طبقه‌بندی

بیت‌کوین کش یک ارز رمزگذاری شده و یک شبکه‌ی پرداخت است. بیت‌کوین کش در رابطه با خود بیت‌کوین با توصیف‌های مختلفی مثل چرخاننده، رشته، محصولی از یک دوشاخه‌ی سخت، جوانه، قفل، یک نسخه‌ی ثانویه، یا یک آلت‌کوین (altcoin) معرفی می‌شود.

 
تاریخچه

افزایش نرخ‌ها در شبکه‌ی بیت‌کوین منجر به ایجاد فشار در این شبکه برای ایجاد یک Hardfork به منظور افزایش اندازه‌ی Blockchain شد. این فشار در جولای 2017  به اوج خود رسید. زیرا برخی از اعضای جامعه‌ی بیت‌کوین از جمله راجر ور (Roger Ver) احساس کردند که با  افزایش محدودیت اندازه‌ی قطعه به نفع افرادی شده که قصد دارند با بیت‌کوین به عنوان نوعی سرمایه‌گذاری دیجیتال برخورد کنند. اعضای این شبکه معتقد بودند بیت‌کوین ارزی معاملاتی است. آن‌ها خواهان افزایش اندازه‌ قطعات و تعداد معاملات بودند. 

این فشارها البته با مقاومت روبرو شد. کاربران بیت‌کوین از بدو تاسیس آن مجموعه‌ی مشترکی از قواعد ارز رمزگذاری شده را حفظ کرده بودند. در ادامه عده‌ای از فعالان، سرمایه‌گذاران، کارآفرینان، توسعه‌دهندگان بیت‌کوین، و به ویژه کاوندگانی که در چین قرار داشتند از طرح‌های بیت‌کوین برای بهبود از طریق  SegWit اعلام نارضایتی کردند و آلترناتیوهایی برای نوعی انشعاب طرح کردند که منجر به ساخت بیت‌کوین کش شد. انشعاب درخواستی شامل طرحی برای افزایش تعداد معاملاتی بود که در دفتر کل ثبت می‌شوند و این کار را از طریق افزایش محدودیت اندازه‌ی قطعه به هشت مگابایت عملی کردند.

این دوشاخه‌ی سخت از سوی شرکت سخت‌افزاری بیت‌مِین (Bitmain) در ماه ژوئن 2017 به عنوان «طرحی سازگار» توصیف شد که جامعه‌ی بیت‌کوین باید تصمیم به انجام آن بگیرد و اولین راه اندازی نرم‌افزار تحت عنوان بیت‌کوین ای‌بی‌سی (Bitcoin ABC) در یک کنفرانس در همان زمان انجام شد. در ماه ژولای 2017 عنوان بیت‌کوین کش توسط اتحادیه کاوندگان ViaBTC پیشنهاد شد.

برای اشاره به بیت‌کوین کش همچنین از اصطلاح بی‌کش (Bcash) هم استفاده می‌شود.

 

آیا قیمت بیت‌کوین کش وابسته به قیمت بیت‌کوین است؟

بیت‌کوین کش یک ارز رمزگذاری شده‌ی کاملا مستقل است. بر این اساس قیمت آن وابسته به بیت‌کوین اصلی نیست. با این حال باید به این نکته توجه داشت که بیت‌کوین همچنان اصلی‌ترین ارز رمزنگاری شده‌ی جهان است. برای همین اگر بالا یا پایین برود، اکثریت قاطع ارزهای رمزنگاری شده‌ی دیگر به احتمال زیاد روند آن را پی خواهند گرفت.

 

 

 

  • zh group
  • ۰
  • ۰

ریپل چیست؟

ریپل (Ripple) نامی است که به یک ارز دیجیتال (Ripple XRP) و شبکه‌ی پرداخت (RippleNet) بازی که درون آن این ارز منتقل می‌شود داده شده است. این شبکه در سال 2012 تاسیس شده است. ریپل، بانک‌ها و موسسات مالی معتبر را به یکدیگر وصل می‌کند و به آنها اجازه‌ی انتقال پول و دارایی در شبکه را می‌دهد. تمام معاملات ریپل در دفترکل نامتمرکز XRP ثبت می‌شود.

واحد Ripple XRP ارزی است که در این شبکه‌ی پرداخت برای تمام معاملات به کار می‌رود و هزینه‌ و زمان پرداخت‌های بین‌المللی را کاهش می‌دهد. هر معامله در این شبکه ظرف مدت فقط 4 ثانیه پردازش می‌شود. برای مقایسه می‌توان گفت که اتروم این کار را ظرف بیش از 2 دقیقه و بیت‌کوین در زمانی بالاتر 1 ساعت انجام می‌دهد. این در حالی است که در سیستم‌های سنتی همین پردازش می‌تواند بین 3 تا 5 روز طول بکشد.

خود ارز نیز قابل مقایسه است: ریپل XRP می‌تواند 1500 معامله را در ثانیه انجام دهد. بیت‌کوین در همین بازه‌ی زمانی تنها می‌تواند 7 معامله را پیش ببرد. این یکی از دلایل به وجود آمدن اسکناس بیت‌کوین (Bitcoin Cash) بود.

شبکه‌ی ریپل، علاوه بر سریع و قیاس‌پذیر بودن، نرخ‌های معامله‌ی پایینی هم ارائه می‌دهد. به خاطر این مزایا، این سیستم تا به حال مورد استفاده‌ی بیش از 75 موسسه‌ی مالی در سراسر کره‌ی زمین بوده است.

تفاوت اصلی بین ریپل و بیت‌کوین در چیست؟

ریپل نوعی شبکه‌ی پرداخت برای موسسات مالی است و رقیبی برای سیستم‌هایی مثل سوئیفت (SWIFT). همچنین می‌تواند مورد تجارت قرار بگیرد، اما هرگز به منظور خرید چیزها به صورت آنلاین کاربرد نداشته است. بیت‌کوین در مقابل قصد دارد ارزی شود که به صورت جهانی مورد پذیرش است و می‌تواند پول سنتی را بهبود بخشیده یا حتی جایگزین آن شود.

بیت‌کوین راه جدیدی برای پرداخت کردن است که بانک‌ها و موسسات مالی را دور می‌زند. در مقابل، ریپل با بانک‌ها و موسسسات مالی کار می‌کند تا به آنها در بالا بردن سرعت پرداخت‌های بین‌المللی و پایین آوردن هزینه‌ها کمک ‌کند. برخی معتقد هستند که ریپل در مسیری برخلاف مسیری که ارزهای دیجیتال می‌روند حرکت می‌کند و به همین خاطر بسیاری استاندارد آن را دوست ندارند.

نقد معمول دیگری که به ریپل XRP وارد می‌کنند این است که مانند بیت‌کوین و ارزهای دیجیتال دیگر نامتمرکز نیست. این شرکت قبل از افتتاح عمومی تمام سکه‌ها را ساخت و هنوز هم بیش از نیمی از این منابع را در اختیار دارد.

 

آیا ریپل سرمایه‌گذاری خوبی به حساب می‌آید؟

ریپل در معاملات اخیر بالاتر از حدود 0.30USD  و بین 3000 تا 3500 تومان معامله می‌شود. به این ترتیب ارزش آن به مراتب پایین‌تر از بیت‌کوین و اتروم است. برخلاف برخی از ازرهای دیجیتال دیگر، شما نمی‌توانید ریپل را بکاوید. همان‌طور که پیشتر اشاره شد، 100 میلیارد ریپل ساخته شده که 40% آن در گردش است و 60% باقی‌مانده نیز در شرکت نگهداری می‌شود. یک میلیارد سکه در ماه به بازار تزریق می‌شود. ریپل تمام ذخیره‌اش را یکباره به بازار نمی‌آورد چون این احتمال هست که این کار تاثیر منفی بر روی قیمت بگذارد.

حالا می‌خواهید بدانید آیا ریپل سرمایه‌گذاری خوبی به حساب می‌آید؟ هیچ کس نمی‌تواند از این موضوع مطمئن باشد. ارزش این ارز دیجیتال از زمانی که به بازار آمده رشد بسیار بالایی داشته است. اما پیش‌بینی اینکه قیمت بالا خواهد رفت یا پایین خواهد آمد، سخت است. اگر ریپل بانک‌های بیشتری را طرف خودش بیاورد و بخش مالی را از طریق شبکه‌ی پرداخت خود دگرگون کند، می‌توانید انتظار داشته باشید که مثل موشک بالا برود. اگر این طور نشود و سرمایه‌گذاران پول‌شان را از صافی ریپل رد نکنند، قیمت آن می‌تواند افت شدیدی را شاهد باشد.

ریپل را از کجا بخریم و کجا نگهداری کنیم؟

حالا که برای سوال «ریپل چیست؟» پاسخی داده شد، سوال این است: چطور می‌توانید آن را بخرید؟ یک حساب کاربری بر روی یک سایت صرافی مثل Bitstamp باز کنید و بر اساس پول محلی خود ریپل بخرید.

می‌توانید ریپل را در یک کیف پول آنلاین مثل Gatehub نگهداری کنید. از آنجا می‌توانید آنها را برای کاربران دیگر ریپل ارسال کنید. به هر ترتیب روش امن‌تر این است که آنها را در کیف پول آفلاین مثل Ledger نگهداری کنید. اما باید متوجه باشید که سرمایه‌گذاری روی ریپل و سایر ارزهای دیجیتال می‌تواند مخاطره‌آمیز باشد. برای همین اطمینان حاصل کنید هرگز بیشتر از مبلغی که توان جبران خسارت آن را داشته باشید سرمایه‌گذاری نکنید.

 

منبع: androidauthority.com

 

  • zh group
  • ۰
  • ۰

در حالی که بیت‌کوین مدت‌ها در صحنه‌ی ارز رمزگذاری شده غالب بوده، مطمئنا در این صحنه تنها نیست. اتروم (Ethereum) یک پروژه‌ی مرتبط با ارز رمزگذاری شده‌ی دیگر است که به خاطر ویژگی‌ها و کاربردهای بیشتری که دارد بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

 
اتروم: بیشتر از فقط پول

اولین چیز در مورد اتروم اینکه فقط یک ارز دیجیتالی نیست. اتروم یک پلاتفرم زنجیره‌ی‌قطعه است که چندین جنبه دارد. اتروم قراردادهای هوشمند، ماشین مجازی اتروم (EVM) و از ارز دیجیتالی خود که اتر (ETH) خوانده می‌شود برای قراردادهای شخص-به-شخص استفاده می‌کند.  

قراردادهای هوشمند اتروم از اپلیکیشن‌های ذخیره‌ی زنجیره‌ی‌قطعه برای مذاکره و تسهیل قرارداد بهره می‌برند. مزیت این قراردادها در این است که زنجیره‌ی‌قطعه روشی مرکززدوده برای تائید و اجرای آنها استفاده می‌کند. این جنبه‌ی مرکززدوده باعث می‌شود کلاه‌برداری یا سانسور به شکلی باور نکردنی سخت شود. هدف از قراردادهای هوشمند اتروم تامین امنیتی بیشتر از قراردادهای سنتی و پایین آوردن هزینه‌های جانبی است.

قراردادهای هوشمند از طریق اتر، یعنی ارز رمزگذاری شده‌ بر پایه زنجیره‌ی‌قطعه‌ی اتروم تامین می‌شوند. اتر، مثل هر دارایی رمزگذاری‌ شده‌ی دیگر، در کیف پول‌های اتروم، که به شما امکان ساختن و استفاده از قراردادهای هوشمند را می‌دهد نگهداری می‌شود. نیویورک تایمز این سیستم را چنین توصیف می‌کند:

«یک کامپیوتر مشترک تک که به وسیله‌ی شبکه‌ی کاربران کار می‌کند و بر روی آن منابع تقسیم شده و برای آنها از طرف اتر پرداخت می‌شود.»

کارگذاری قراردادهای هوشمند با رمزگذاری ارزی خاص خودتان

اتروم به شما امکان می‌دهد تا توکن‌های دیجیتالی بسازید که می‌توانند برای نمایندگی سهام‌ و دارایی‌های مجازی، اثبات عضویت و مواردی دیگر به کار بروند. این قراردادهای هوشمند با هر کیف پول سازگار هستند، و با صرافی‌هایی که از یک رابط نرم‌افزاری سکه استفاده می‌کنند هم تطبیق دارند. می‌توانید کد (code) را از روی وبسایت اتروم کپی کنید و بعد از توکن‌های خود برای خیلی از مقاصد، از جمله نمایندگی سهام، فرم‌های رای‌گیری و همچنین جذب سرمایه استفاده کنید. می‌توانید مقدار مشخصی از توکن‌های در گردش داشته باشید و یا اینکه مقدار نوسان‌داری از آنها را بر پایه قواعد از پیش موجود داشته باشید.

وقتی اتروم دارید نیازی به کیکستارتر ندارید

یکی از ویژگی‌های عالی اتروم این است که به توسعه‌دهندگان وسیله‌ای برای جذب سرمایه برای نرم‌افزارهای گوناگون می‌دهد. برای پروژه‌ی جدیدی که دارید می‌توانید یک قرارداد تنظیم کنید و به دنبال تعهدات پرداختی از سوی جامعه باشید. پولی که جذب می‌شود تا زمانی که هدف متحقق شود یا تاریخی که بر روی آن توافق شده نگه داشته می‌شود. اگر هدف برآورده نشود پولی که افراد پرداخته‌اند به آنها بازگردانده می‌شود، و اگر پروژه موفق باشد به آن می‌رسد. بیرون انداختن کیکستارتر به معنای کنار گذاشتن شخص ثالث در کنار قواعد و هزینه‌هایی است که ایجاد می‌کنند (با حساب حق‌الزحمه‌های پردازش، کیکستارتر می‌تواند تا 10% بودجه را به خود اختصاص دهد).

گریز از ساختار مدیریت سنتی با ساماندهی‌های خودمختار دموکراتیک

اتروم نه فقط در یافتن منابع به شما کمک می‌کند، بلکه همچنین می‌تواند ساختاری برای ساماندهی ارائه دهد که ایده‌ی شما را روی زمین قرار می‌دهد. می‌توانید از افرادی که پشتیبان پروژه‌ی شما هستند پیشنهاداتی جمع‌آوری کنید و بعد درباره اینکه چطور باید پیش بروید رای‌گیری کنید. این یعنی می‌توانید از هزینه‌های یک ساختار سنتی، مثل استخدام مدیران و انجام کارهای کاغذی گریز بزنید. همچنین اتروم پروژه‌ی شما را در مقابل تاثیرات بیرونی محافظت می‌کند، و این در حالی است که شبکه‌ی مرکززدوده‌ی آن به معنای رویارو نشدن با تعطیلی‌های کاری موقت است.

جزئیات دقیق‌تر: تفاوت‌های اتروم و بیت‌کوین

جنبه‌های جزئی زیادی وجود دارند که بین این دو پروژه‌ی مبتنی بر زنجیره‌ی‌قطعه متفاوت هستند. زمان قطعه‌سازی (block) متوسط بیت‌کوین حدود 10 دقیقه است، در حالی که در اتروم هدف 12 ثانیه برای به‌روزسازی تعریف شده. این زمان سریع توسط پروتکل شبح (ghost) اتروم فعال شده است.  زمان قطعه‌سازی تندتر به معنای سریع‌تر بودن تائید کردن‌ها است. هر چند که قطعه‌های یتیم بیشتری هم در آن وجود دارد.

تفاوت کلیدی دیگر میان آنها شامل ظرفیت پولی آنها می‌شود. بیش از دو سوم بیت‌کوین‌های در دسترس از قبل کاویده شده‌ و بیشتر آنها به نفع کاوندگان قدیمی‌تر هستند.  اتروم سرمایه‌ی افتتاح خود را از طریق یک پیش‌فروش به دست آورد و تنها در حدود نیمی از سکه‌های آن بعد از گذشت پنج سال از فعالیتش به فروش خواهد رفت.

پاداش کاویدن بیت‌کوین هر چهار سال توزیع می‌شود که اخیرا به ارزش حدود 12.5 میلیون بیت‌کوین رسید. اتروم به کاوندگان بر اساس الگوریتم گواهی-کار خودش که اتهش Ethash نام دارد، با پنج اتر برای هر قطعه پاداش می‌دهد. اتهش یک الگوریتم هش‌زدن سخت حافظه است، که کاویدن مرکززدوده را در کاربران تشویق می‌کند، که ASICs هایی که بیت‌کوین ارائه می‌دهد نسبت به آن مرکزگرایی بیشتری دارند.

همچنین بیت‌کوین و اتروم معاملات به روش‌های متفاوتی هزینه‌گذاری می‌کنند. در اتروم به این فرایند گاز (Gas) گفته می‌شود و هزینه‌ی معاملات بسته به ذخیره‌سازی، پیچیدگی، و استفاده از پهنای باند مورد نیاز آنها است. در بیت‌کوین معاملات به واسطه‌ی اندازه‌ی قطعه محدود می‌شوند و با یکدیگر رقابت دارند.

اتروم از کد داخلی کامل تورینگ خود بهره می‌برد، که به این معنا است که هر چیزی می‌تواند از طریق توان محاسبه‌ی کافی و زمان کافی محاسبه شود. بیت‌کوین این قابلیت را ندارد. در عین حال که مزیت‌های مشخصی در سیستم تورینگ کامل وجود دارد، پیچیدگی‌ آن منجر به عوارض امنیتی هم می‌شود که حمله‌ی دائو (DAO attack) در ماه ژوئن به آنها نسبت داده می‌شود.

اتروم و بیت‌کوین: دو چارپای خیلی متفاوت!

در حالی که بسیاری به مقایسه‌ی جنبه‌ی ارز رمزگذاری شده‌ی اتروم و بیت‌کوین می‌پردازند، واقعیت این است که آنها پروژه‌های یکسره متفاوتی هستند و اهداف متفاوتی را دنبال می‌کنند. بیت‌کوین به عنوان یک ارز دیجیتال به نسبت پایدار پدیدار شد، در حالی که اتروم محدوده‌ی بزرگ‌تری را هدف می‌گیرد، که در آن اتر تنها یکی از اجزا برای به کارگیری قراردادهای هوشمند است.

 

منبع: هافینگتون‌پست

  • zh group
  • ۰
  • ۰

شماره حساب بانکی بین‌المللی (IBAN) شماره‌ای برای دسترسی به سیستم مالی یکپارچه جهانی برای مدیریت منابع مالی و دریافت و پرداخت‌های بین‌المللی است. شماره حساب بانکی بین‌المللی برپایه سیستم حواله بین بانکی سوییفت (SWIFT) و بیک (BIC)، کدهای ملی و شماره حساب شبا تعریف می‌شود. سیستم بانکی بین‌المللی بر پایه‌ی ایده‌ی ساده‌ای استوار شده که تاریخ آن به ونیز قرن 11 برمی‌گردد! ونیز در آن دوره بندری تجاری بود که در آن بازرگانان با یکدیگر ملاقات و معامله می‌کردند. آنها برای معامله از سکه‌های مختلفی استفاده می‌کردند و برای این کار روی یک «نیمکت» کنار هم می‌نشستند. بازرگان‌ها روی این نیمکت‌ها با نسبت‌هایی که در معامله تعیین می‌شد به ارزش‌گذاری و نقل و انتقال سکه می‌پرداختند. در زبان ایتالیایی، برای اشاره به نیمکت از کلمه‌ی «Banco» استفاده می‌شود، کلمه‌ای که بعدتر تبدیل به ریشه‌ای برای کلمه‌ی «بانک» شد! ایده‌ی اصلی در حساب بانکی بین‌المللی همین تبادل ارزش دارایی‌ها و نقل و انتقال بر پایه ارزش‌های دارایی قابل پیگیری است. این بانک به روش بانک‌های معمول که بیشتر بر پایه گرفتن حداکثر سود از سپرده‌ها استوار هستند عمل نمی‌کند، بلکه در آن تاکید و توجه بر اهمیت ارزش دارایی‌های مشترک است. این سیستم رویکرد بانکی معمول را نوعی نگاه بر پایه سود کوتاه مدت می‌داند، در حالی که رویکرد این سیستم توجه به منافع بلند مدت معرفی می‌شود. بر این اساس، در این سیستم برای نقل‌ و انتقال‌های مالی بین‌المللی بازرگانی، تجاری و مالی تدابیری در نظر گرفته می‌شود. سیستم مالی جهانی نوعی سیستم جامع هماهنگ است که بیشتر شبیه به اتحادیه‌های اعتباری الکترونیکی عمل می‌کند اما از ساختار بانکی و ارزی سنتی نیز پشتیبانی می‌کند و کمبودهای آن را جبران می‌کند. این سیستم از طریق اختصاص و شناسایی شماره حساب‌های منحصر به فرد عمل می‌کند.

 
روش افتتاح حساب

ثبت نام و افتتاح حساب کاربری در وبسایت سیستم بانکی بین‌المللی از طریق ایمیل عمومی امکان‌پذیر نیست. برای ثبت حساب کاربری در این سیستم شما نیاز به داشتن ایمیلی با دامنه‌ی غیرعمومی (ایمیل با دامنه‌ی اختصاصی) دارید. با این حال باید در نظر داشت که شماره حساب بانکی بین‌المللی جدا از ثبت شدن در سیستم IBAN تعریف می‌شود. این شماره نتیجه‌ی فرمولی مشخص برای تبدیل شماره حساب‌های محلی به شماره حساب بین‌المللی است. برای محاسبه‌ی شماره حساب خود می‌توانید از ماشین حساب مخصوص وبسایت IBAN (https://www.iban.com/calculate-iban.html) استفاده کنید. برای تبدیل شماره حساب باید شماره حساب شبای خود را در ماشین حساب وارد کنید و کدهای ملی و شخصی خود را در سیستم وارد کنید. باید توجه داشته باشید که وبسایت IBAN تنها یکی از وبسایت‌هایی است که بر پایه شماره حساب بانکی بین‌المللی عمل می‌کند. در حال حاضر امکان ثبت مشخصات حساب ایرانی در این وبسایت وجود ندارد.

با این حال برای افتتاح حساب و فرستادن یا دریافت مبالغ تجاری و بازرگانی بر پایه شماره حساب بین‌المللی می‌توانید از وبسایت (https://www.currencyfair.com) استفاده کنید. روش افتتاح حساب در این وبسایت بسیار ساده است و با ورود به صفحه‌ی (https://app.currencyfair.com/register/personal) می‌توانید با وارد کردن ایمیل و تعیین رمز عبور یک حساب کاربری برای دریافت و پرداخت IBAN داشته باشید.

بعد از افتتاح حساب کاربری، و برای ثبت اطلاعات بانکی خود نیاز به پرداخت از طریق این وبسایت دارید. برای این کار باید شماره حساب بانکی بین‌المللی دریافت‌کننده را وارد کنید. این وبسایت خدماتی برای محاسبه این شماره ارائه می‌دهد. نرخ حق‌الزحمه‌ی تبدیل و حواله‌ی ارز از طریق این وبسایت تا 8 برابر ارزان‌تر از انتقال بانکی است. در این وبسایت برای مثال با تبدیل  10000 یورو به دلار و حواله‌ی آن به یک حساب بانکی ارزی، مبلغ واریزی 11363 دلار خواهد بود که چیزی حدود 319 دلار بیشتر نسبت به حواله بین‌بانکی سنتی به نفع دریافت‌کننده واریز می‌شود. 

  • zh group
  • ۰
  • ۰

بیت‌کوین (₿: Bitcoin) یک ارز رمز‌گذاری شده، یک شکل از اسکناس الکترونیکی است. یک ارز دیجیتالی مرکززدایی‌شده که بدون یک بانک مرکزی یا مدیریت واحد عمل می‌کند. بیت‌کوین می‌تواند از سوی یک کاربر به کاربر دیگر بر روی شبکه‌ی فرد به فرد (peer-to-peer) بیت‌کوین، بدون نیاز به واسطه‌ها ارسال شود. معاملات از طریق گره‌های شبکه  تائید و رمزگذاری می‌شوند و بر روی یک دفتر کلی که به آن یک حلقه یا زنجیره‌ی‌قطعه (blockchain) گفته می‌شود ثبت می‌شوند. مخترع یا مخترعان بیت‌کویت از نام مستعار ساتوشی ناکاموتو برای معرفی خود استفاده کردند و نرم‌افزار منبع باز آن را در سال 2009 ارائه دادند. بیت‌کوین به عنوان جایزه برای فرایندی که تحت‌عنوان معدن‌کاوی (mining) از آن یاد می‌شود به وجود آمدند. بیت‌کوین را می‌توان با ارزها، محصولات، و خدمات دیگر مبادله کرد.

در موارد زیادی بیت‌کوین به دلیل مورد استفاده قرار گرفتن در معاملات غیرمجاز، مصرف برق بالایی که دارد، نوسان قیمت، مورد سرقت قرار گرفتن در برخی معاملات، و این احتمال که نوعی حباب اقتصادی باشد مورد نقد قرار گرفته است. همچنین به عنوان نوعی سرمایه‌گذاری مورد استفاده قرار می‌گیرد، و این در حالی است که چندین نهاد قانون‌گذاری در مورد استفاده از بیت‌کوین هشدارهایی صادر کرده‌اند.

بیت‌کوین یک سیستم طراحی شده برای مبادله‌ی امن ارز دیجیتالی است. این سیستم قطعات و اجزایی دارد که در ادامه به معرفی آنها پرداخته می‌شود.

 

1-      زنجیره‌ی‌قطعه

زنجیره‌ی‌قطعه (blockchain) یک دفتر عمومی است که معاملات بیت‌کوین در آن ثبت می‌شوند. این دفتر به عنوان زنجیره‌ای از قطعه‌ها کاشته می‌شود که در آن هر قطعه خرده‌ای از قطعه‌ی قبل را در خود دارد و این زنجیره‌ی تا قطعه‌ی پیدایش زنجیره (genesis block) به عقب بر می‌گردد. نگهداری از زنجیره‌ی‌قطعه توسط شبکه‌ای از گره‌های مرتبط به هم که نرم‌افزار بیت‌کوین را به کار می‌گیرند اجرا می‌شود. معاملاتی که به این صورت که پرداخت‌کننده الف مبلغ ب بیت‌کوین را به دریافت‌کننده‌ی ج باشند بر روی این شبکه با به کارگیری نرم‌افزارهای از پیش آماده پوشش داده می‎شوند. گره‌های شبکه می‌توانند به معاملات اعتبار دهند، آنها را به رونوشت‌های دفتر خود اضافه کنند، و بعد این اضافه‌های دفتری خود را برای گره‌های دیگر مخابره کنند. برای دستیابی به تائید کردن مستقل زنجیره‌ی مالکیت هر یک از گره‌های شبکه رونوشت خاص خودش از زنجیره‌ی‌قطعه را ذخیره می‌کند. هر 10 دقیقه یک بار، یک گروه جدید از معاملات تائید شده که به آن قطعه گفته می‌شود ساخته شده و به زنجیره اضافه می‌شود، و به سرعت برای تمام گره‌های منتشر می‌شود. این به شبکه‌ی بیت‌کوین امکان می‌دهد تا تخمین بزند فلان بیت‌کوین مشخص در چه زمانی خرج شده است، که برای جلوگیری از دوباره‌خرج‌کردن (double-spending) در شبکه، بدون وجود یک نظارت مرکزی مورد نیاز است. یک دفتر حساب معمولی بیلان‌ها و موعدهای پرداخت (سررسیدها) واقعی که بیرون از آن وجود دارند را ثبت می‌کند، اما زنجیره‌ی‌قطعه تنها جایی است که می‌توان گفت بیت‌کوین در آن به صورت خروجی‌های خرج‌نشدنی معاملات (UTXO) وجود دارد.

2-      معاملات

معاملات بیت‌کوین از طریق یک زبان برنامه‌نویسی مشابه زبان‌های نسل‌چهارم انجام می‌شود. این معاملات شامل یک یا چند ورودی و یک یا چند خروجی هستند. وقتی یک کاربر بیت‌کوین می‌فرستد، یک آدرس تعیین می‌کند و مبلغی را مشخص می‌کند که در یک خروجی به آن آدرس می‌رود. برای جلوگیری از دوباره خرج کردن، هر کدام از ورودی‌ها باید به یکی از خروجی‌های‌ خرج‌نشدنی‌ معاملات در زنجیره‌ی‌قطعه ارجاع دهد. استفاده از ورودی‌های چندگانه پاسخگوی نیاز به استفاده از سکه‌های چندگانه در یک معامله‌ی نقدی است. از آنجا که معاملات می‌توانند خروجی‌های چندگانه‌ای داشته باشند، کاربران می‌توانند برای چندین دریافت‌کننده در یک معامله بیت‌کوین بفرستند. درست مثل یک معامله‌ی نقدی مجموع ورودی‌ها (سکه‌هایی که برای پرداخت استفاده می‌شود) می‌تواند بالغ بر جمع پرداخت‌ها باشد. در چنین موردی، اگر یک خروجی اضافی مورد استفاده قرار گرفته باشد، مابه‌التفاوت به پرداخت‌کننده باز گردانده می‌شود. هر ساتوشی (satoshi: کوچک‌ترین واحد بیت‌کوین) ورودی که در خروجی‌های معامله مورد محاسبه قرار نگیرد تبدیل به نرخ معامله می‌شود.

3-      واحدها

واحد محاسبه‌ی معاملات سیستم بیت‌کوین یک بیت‌کوین است. شاخص‌های نمادین BTC و XBT  برای اشاره به بیت‌کوین مورد استفاده قرار می‌گیرند. کاراکتر یونیکد بیت‌کوین ₿ است. مقدارهای کوچک بیت‌کوین که به عنوان آلترناتیو مورد استفاده قرار می‌‌گیرند شامل واحدهای میلی‌بیت‌کوین (mBTC) و ساتوشی (sat) می‌شود. کوچک‌ترین واحد بیت‌کوین برای گرامی‌داشت بنیان‌گذار آن ساتوشی خوانده می‌شود که برابر 0.00000001 بیت‌کوین، یعنی یک صدمیلیونم بیت‌کوین است. یک میلی‌بیت‌کوین برابر 0.001 بیت‌کوین، یعنی یک‌هزارم بیت‌کوین یا 100.000 ساتوشی است.

4-      نرخ‌های معامله

با وجود اینکه نرخ‌های معامله اختیاری هستند، کاوندگان می‌توانند انتخاب ‌کنند که کدام معاملات را جلو بیاندازند و به آنهایی که نرخ بالاتری پرداخت کنند اولویت می‌دهند. کاوندگان می‌توانند نرخ معاملات را بر اساس نسبتی که حجم ذخیره‌شان دارند انتخاب کنند و نه بر اساس مبلغ مطلق پولی که به عنوان نرخ پرداخت شود. این نرخ‌ها عموما با واحد ساتوشی‌در‌بایت (sat/b) تعیین می‌شوند. حجم معاملات وابسته به تعداد ورودی‌هایی است که برای ساختن معامله، و تعداد خروجی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

5-      مالکیت

در زنجیره‌ی‌قطعه، بیت‌کوین‌ها به آدرس‌های بیت‌کوین وارد می‌شوند. ساختن یک آدرس بیت‌کوین چیزی بیشتر از برداشتن یک کلید خصوصی معتبر تصادفی و محاسبه‌ی آدرس بیت‌کوین متناظر آن نیست. این محاسبه می‌تواند در کسری از ثانیه اتفاق بیافتد. اما بر عکس این (محاسبه‌ی کلید خصوصی یک آدرس بیت‌کوین فرضی) از نظر ریاضیاتی غیراجرایی است، و به این ترتیب کاربران می‌توانند یک آدرس بیت‌کوین را به دیگران بگویند و آن را عمومی کنند بدون اینکه کلید خصوصی متناظر آن را افشا کنند. علاوه بر این تعداد کلیدهای خصوصی چنان گسترده است که خیلی بعید است کسی بتواند یک کلید-جفت که مورد معامله است و پول در آن است را محاسبه کند. تعداد گسترده‌ی کلیدهای خصوصی معتبر باعث می‌شود اعمال نیروی زور برای یافتن آن کارایی نداشته باشد. برای خرج کردن بیت‌کوین، مالک باید کلید خصوصی متناظر را بداند و معامله را امضای دیجیتال کند. شبکه این امضا را از طریق کلید عمومی مورد تائید قرار می‌دهد.

اگر کلید خصوصی گم شود شبکه‌ی بیت‌کوین هیچ نوع مدرک مالکیت دیگری را به رسمیت نمی‌شناسد، و به این ترتیب سکه‌ها غیرقابل استفاده، و در نتیجه گم می‌شوند. برای مثال در سال 2013 یکی از کاربران ادعا کرد که 7500 بیت‌کوین که آن زمان 7.5 میلیون دلار ارزش داشت را وقتی که اتفاقی هارددیسکی که کلید‌های خصوصی‌اش در آنها بوده را از دست داده گم کرده است. یک بک‌آپ از کلید‌های خصوصی می‌توانست مانع این اتفاق شود.

این باور وجود دارد که حدود 20% از تمام بیت‌کوین‌ها گم شده‌اند. سکه‌های گم شده بر اساس قیمت‌ها در ژولای 2018 ارزش بازاری حدود 20میلیارد دلار داشته‌اند. تقریبا چیزی حدود یک میلیون بیت‌کوین نیز دزدیده شده‌اند که مطابق قیمت‌های ژولای 2018 ارزشی حدود 7 میلیارد دلار داشته‌اند.

 

6-      کاویدن

کاویدن (Mining) نوعی خدمات نگه‌داری ثبت‌ها است که از طریق قدرت پردازش کامپیوتر انجام می‌شود. کاوندگان زنجیره‌ی‌قطعه را از طریق گروهی‌سازی مکرر معاملات تازه مخابره شده در یک قطعه که بعد به شبکه مخابره می‌شوند و از طریق گره‌های دریافت‌کننده تائید می‌شوند هماهنگ، کامل، و غیرقابل تغییر می‎سازند. هر قطعه حاوی یک هش‌رمزگذاری SHA-256 است که با قطعه‌ی قبلی رابطه برقرار می‌کند، و به این ترتیب آن را به قطعه‌ی قبلی پیوند داده و به زنجیره‌ی‌قطعه نام خود را می‌دهد. یک قطعه‌ی تازه برای اینکه مورد قبول باقی شبکه قرار بگیرد باید حاوی یک به اصطلاح گواهی-کار (proof-of-work) باشد.

سیستم گواهی-کار، در کنار زنجیره‌سازی قطعه‌ها، اصلاح کردن زنجیره‌ی‌قطعه‌ ها، که چیزی است که یک مهاجم برای به دست آوردن قطعه‌های متوالی و پذیرفته شدن به آن نیاز دارد را به غایت سخت می‌کند. از آنجا که قطعه‌های تازه همواره مورد کاویدن قرار می‌گیرند دشوار و سختی اصلاح یک قطعه با گذشتن زمان و افزایش تعداد قطعه‌های متعاقب (که به آن تائیدسازی یک قطعه هم گفته می‌شود) بالاتر می‌رود.

 

7-      کیف پول

اطلاعات ضروری برای انتقال و معامله‌ی بیت‌کوین‌‌ها در یک کیف پول ذخیره می‌شود. در حالی که کیف‌پول معمولا به عنوان محلی برای نگهداری و ذخیره‌ی بیت‌کوین تعریف توصیف می‌شود، با توجه به طبیعت سیستم، بیت‌کوین‌ها از دفتر معامله‌ی زنجیره‌ی‌قطعه تفکیک‌ناپذیر هستند.

 

 

  • zh group
  • ۰
  • ۰

اکانت دولوپر اپل

توسعه‌دهندگان اپلیکیشن برای قرار دادن آثار خود روی اپ‌استور و کسب درآمد از طریق آن به اکانت دولوپر اپل نیاز دارند. برای باز کردن حساب دولوپر اپل به آی‌دی اپل و پرداخت سالیانه 99 دلار احتیاج دارید. کشوری که برای ثبت در اپل وارد می‌کنید باید با کشور صادر کننده کارت اعتباری که از طریق آن هزینه را پرداخت می‌کنید یکی باشد.    

وارد صفحه‌ی developer.apple.com شوید.



آی‌دی اپل و رمز عبور خود را وارد کنید. بعد از وارد کردن اطلاعات خود بر روی دکمه‌ی Create Apple ID کلیک کنید.




با زدن دکمه‌ی ایجاد آی‌دی دولوپر، اپل توافق یا قرارداد خود که توسعه‌دهندگان بر اساس آن فعالیت می‌کنند را ارائه می‌دهد. قبل از تائید این قرارداد می‌توانید نسخه‌ی پی‌دی‌اف آن را دانلود کرده و با دقت مطالعه کنید. اما به هر ترتیب برای ادامه باید باکس تائید زیر قرارداد را تیک بزنید و بعد بر روی دکمه‌ی “Submit” کلیک کنید.


 


در صفحه‌ای که باز می‌شود بر روی باکس "Join the Apple Developer Program" کلیک کنید. 


در صفحه‌ای که ظاهر می‌شود مزیت‌های داشتن حساب دولوپر اپل را می‌بینید. برای ادامه بر روی دکمه "Enroll" در بالای سمت راست صفحه کلیک کنید. 




در این صفحه باید نوع عضویت خود در برنامه توسعه‌دهنده‌ی اپل را تعیین کنید. در صورتی که برنامه‌نویس هستید یا کسب و کار کوچکی دارید بر روی گزینه "Enrolling as an Individual" کلیک کنید. برای ثبت موجودیت حقوقی و وارد کردن نام شرکت به مجموعه‌ی اپل باید مشخصات قانونی مورد تائید اپل را ارائه دهید. این مشخصات شامل شماره‌های ثبت بین‌المللی و مورد تائید اپل (A D-U-N-S*Number) است که تنها از طریق سازمان‌ها و شرکت‌هایی که در موسسه‌ی «Dun & Bradstreet» ثبت شده باشند قابل دسترسی است. اگر چنین اطلاعاتی ندارید و شرکتی هستید که قصد ورود به کار برنامه‌نویسی برای اپ‌استور یا تولید محتواهای مرتبط با اپل را دارید، از گزینه‌ی اول، یعنی ثبت و موجودیت فردی استفاده کنید. بعد از انتخاب نوع عضویت بر روی دکمه‌ی “Start Your Enrollment” کلیک کنید. 



در صفحه‌ی بعد باید اطلاعات تماس خود را وارد نمایید. اطلاعاتی که در این صفحه وارد می‌کنید با مشخصات آی‌دی اپل و پرداخت‌های شما مطابقت داده می‌شود. در صورتی که اطلاعاتی وارد کنید که قابل تائید و انطباق نباشند فرایند ثبت اکانت دولوپر یا توسعه‌دهنده‌ی شما با مشکل مواجه خواهد شد. بعد از وارد کردن اطلاعات بر روی دکمه‌ی "Continue" کلیک کنید. 


حالا وارد صفحه‌ی پرداخت حق عضویت در اپل شده‌اید. برای تائید حساب و عضویت در اپل بر روی گزینه خرید موارد یا "Purchase Items" کلیک کنید. روش پرداخت خود و کارت اعتباری یا پرداختی که قصد خرید به وسیله‌ی آن را دارید انتخاب کرده و مشخصات آن را وارد نمایید. با پرداخت مبلغ 99 دلار، و کلیک بر روی دکمه‌ی "Continue" حساب کاربری شما تکمیل می‌شود.



  • zh group
  • ۰
  • ۰

ارمنستان شرایط به نسبت ساده‌ای برای ثبت شرکت به فعالان اقتصادی ارائه می‌دهد. برای ثبت شرکت در ارمنستان نیازی به داشتن دفتر فیزیکی وجود ندارد و اظهار یک آدرس قانونی برای ثبت در اسناد کافی است. شرکت‌های خارجی از سوی نظام قانونی ارمنستان به سرمایه‌گذاری در این کشور تشویق می‌شوند. ثبت شرکت در ارمنستان هم می‌تواند به صورت حضوری و هم از طریق وکالتنامه و بدون حضور سهام‌داران در کشور ارمنستان انجام شود. فرایند ثبت شرکت در ارمنستان شامل موارد زیر است.


تعریف فرم و نوع فعالیت شرکت


1-      نام شرکت: متقاضی برای ثبت شرکت در ارمنستان باید سه نام معرفی کند که مطابق با ترتیب ارائه‌، این نام‌ها بررسی می‌شوند. معیار بررسی این نام‌ها تکراری نبودن آنها است. متقاضی در انتخاب نام آزاد به استفاده از کلمات و حروف خارجی، به شرط عدم تداخل آنها با نام‌های ثبت شده و برندهای معروف است. تنها محدودیت نام استفاده از عناوینی مثل «بانک» و «بیمه» در عنوان شرکت است که این هم منوط به تامین سرمایه‌ و ارائه لایسنس‌های ویژه است. در مرحله‌ی تعیین نام متقاضی باید فرم‌ مربوط به ساختار و مراتب شرکت را پر کند. در این فرم اطلاعاتی مثل ساختار سهام شرکت، مدیر عامل، و سهام‌داران آن تعیین می‌شود. همچنین زمینه‌ی فعالیت شرکت در این فرم اظهار می‌شود.

2-      نوع شرکت و اساس‌نامه: در حین پر کردن فرم متقاضی باید نوع شرکت، یعنی حقیقی بودن یا حقوقی بودن عوامل آن را مشخص کند. مدارکی که برای ثبت شرکت در ارمنستان مورد نیاز هستند مواردی از این قبیل هستند: کپی پاسپورت سهام‌داران و مدیر شرکت، نمونه‌ی امضای اعضا، تعیین نوع همکاری، مدارک شراکت و مدارک عدم سوءپیشینه. بیشتر افراد و شرکت‌های خارجی برای ارائه و انتقال این مدارک به ارمنستان سفر نمی‌کنند و این مدارک را از طریق وکالت‌نامه و عوامل محلی انجام می‌دهند. همچنین از طریق وکالت‌نامه می‌توان حساب بانکی مربوط به شرکت را ثبت و به جریان انداخت.

3-      با پر کردن فرم‌ها و ارائه‌ی مدارکی که در بالا ذکر شد پرونده‌ی شرکت وارد جریان ثبت می‌شود. این فرایند همان طور که در بالا دیدیم بسیار ساده و سرراست است.


موارد مورد نیاز برای ثبت شرکت


-          همه‌ی افراد از هر ملیت و تابع هر کشوری باشند می‌توانند مدیر یا سهام‌دار یک شرکت ثبتی در ارمنستان باشند.

-          سهام‌داران شرکت‌های ثبتی در ارمنستان هم می‌توانند افراد حقیقی باشند و هم افراد حقوقی.

-          وارد کردن آدرسی مرتبط با ارمنستان در فرم‌ها ضروری است اما مدارکی برای اثبات مالکیت یا اجاره‎ی آفیس درخواست نمی‌شود و می‌توان از آدرس‌های قانونی برای این کار بهره گرفت.

-          تعیین سرمایه‌ی سهام اولیه الزامی نیست اما تخصیص حدود AMD 50000 برای سرمایه اولیه پیشنهاد می‌شود.

-          دریافت رسید پرداخت دولتی

این موارد می‌توانند به صورت کاغذی و دستی یا به صورت الکترونیکی ثبت شوند. تمام موارد فوق در مورد افراد خارجی باید به صورت ترجمه شده و برابر اصل شده (ترجمه رسمی) به زبان ارمنی تحویل داده شوند.

فرایند ثبت شرکت در ارمنستان کمتر از یک هفته زمان می‌برد. با دریافت مجوز شرکت و ثبت شرکت امکان ایجاد حساب بانکی شرکتی در ارمنستان برای متقاضی خارجی به وجود می‌آید. با وجود اینکه فرایند ثبت شرکت در ارمنستان بسیار کم‌هزینه و آسان است قواعد مالیاتی ارمنستان برای فعالیت‌های اقتصادی شرکت‌های خارجی دارای نرخ‌های متفاوتی است. نرخ مالیات شخصی در ارمنستان 20% است که با افزایش حجم معامله و نقل و انتقال خارجی تخمین نرخ مالیاتی بین 25% تا  36% مطابقت زیادی با آمار دارد. 

  • zh group
  • ۰
  • ۰

کیف پول‌ سخت‌افزاری لجر نانو اس وسیله‌ای سخت‌افزاری برای حفظ و نگهداری امن داده‌های رمزگذاری‌شده دارایی‌ها و پول‌های الکترونیکی مختلف است. کیف پول لجر نانو اس با محوریت امن نگه داشتن مدخل‌های ورودی داده و کلیدهای خصوصی ساخته شده است. این سخت‌افزار از نرم‌افزار خصوصی‌سازی شده‌ی خود استفاده می‌‌کند که امکان دسترسی و هک اطلاعات مشتریان از سوی هکرها، تخریب ویروس‌ها و بدافزارها و عوامل ثالث را تا حد زیادی پایین می‌آورد. این کیف پول سخت‌افزاری نوعی توکن (دانگلل) امنیتی برای دسترسی به حساب‌های بیت‌کوین، لایت کوین، و آن‌طور که این شرکت ادعا می‌کند بیش از 30 نوع واحد اسمی اینترنتی (ارزی و ارزش دارایی) است. این کیف پول اطلاعات خصوصی دارندگان را در محیطی مجزا و غیرقابل دسترسی از طریق نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای دیگر نگهداری می‌کند.

این کیف پول سخت‌افزاری مانند توکن‌های امنیتی بانکی، دسترسی دارنده به اطلاعات حساب و نقل و انتقال‌های حساب‌های اینترنتی را خصوصی‌سازی می‌کند. با استفاده از این دستگاه دارنده برای دسترسی به حساب خود یک پین 4 رقمی تعیین می‌کند. این پین موقع وصل کردن دستگاه به USB کامپیوتر و هر نوع نقل و انتقال مورد استفاده قرار می‌گیرد. به عبارت دیگر با داشتن این دستگاه از یک نشانه‌ی امنیتی سخت‌افزاری در کنار نشانه‌ی امنیتی نرم‌افزاری و سیستم رمزنگاری چندلایه و اختصاصی برای تامین امنیت حساب‌های مالی اینترنتی خود استفاده می‌کنید.

 

ویژگی‌های کیف پول سخت‌افزاری لجر نانو اس

صفحه نمایش

لجر نانو اس یک صفحه نمایش دارد که به دارنده امکان می‌دهد همه چیز را زیر نظر داشته باشد.

دکمه‌ها

با لجر نانو اس همه‌ی نقل و انتقال‌ها از طریق دو دکمه که روی دستگاه است انجام می‌شود. به این ترتیب لجر نانو اس یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای نقل و انتقال‌ دارایی‌های رمزنگاری شده را ارائه می‌دهد.

اپلیکیشن

برنامه‌ی همراه زنده‌ی لجر به دارنده امکان می‌دهد تا به سادگی مانده‌ی حساب خود را بررسی کرده و دارایی‌های الکترونیکی ارسال یا دریافت کند.

تراشه‌ی امن

لجر نانو اس با محوریت یک تراشه‌ی قدرتمند امن طراحی شده که برای مقابله با حمله‌های پیچیده مهندسی شده است. کلیدهای خصوصی دارنده در داخل این دستگاه مجزا باقی می‌ماند.

ضد نفوذ

این دستگاه نیازی به برچسب «ورود افراد متفرقه ممنوع!» ندارد. تراشه‌ی امن با هر بار روشن شدن پیوستگی داده‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهد.

بولوس

کیف‌ پول‌های الکتریکی لجر به وسیله بولوس (BOLOS)، که یک سیستم عامل یگانه، اختصاصی است که لجر آن را توسعه داده تامین قدرت می‌شود. بولوس برای هر کدام از برنامه‌های پرداخت شما در لجر یک سپر مجزا ایجاد می‌کند و از اینکه به اطلاعات شما دسترسی نداشته باشند اطمینان ایجاد می‌کند.

 

مزایای کیف‌ پول لجر نانو اس

آن‌طور که لجر نانو اس ادعا می‌کند کلیدهای خصوصی برای دسترسی به سکه‌های اینترنتی هرگز افشا نمی‌شوند. این کلیدها در تراشه‌ای امن که با یک پین کد قفل می‌شود قرار می‌گیرد. در این کیف از همین نوع از تراشه و پین برای نگهداری پاسپورت‌ها و کارت‌های اعتباری هم استفاده می‌شود.

 

چند ارزی بودن

لجر نانو اس از بیش از 30 نوع رمزنگاری‌ارزی از جمله بیت‌کوین، اِتِروُم، و رایپل پشتیبانی می‌کند و به دارنده اجازه می‌دهد چندین نوع دارایی متفاوت را در یک کیف پول نگهداری کند. لجر نانو اس هم قابلیت پشتیبانی از رمزنگاری‌های ارزی‌ توسعه یافته توسط لجر و هم قابلیت پشتیبانی از رمزنگاری‌های ارزی توسعه یافته توسط نرم‌افزارهای دیگر را دارا است. این کیف سخت‌افزاری توانایی استفاده از 5 تا 18 نوع نرم‌افزار را دارد. در صورتی که کاربر دست به حذف نرم‌افزار رمزنگاری‌ ارز خود بزند، کلید‌های خصوصی او در لجر نانو اس حفظ می‌شوند. به عبارت ساده‌تر کاربر با داشتن این دستگاه نه فقط از هک شدن و حمله‌ی بدافزارها، بلکه همچنین از اشتباهات احتمالی خودش نیز تا حد زیادی محفوظ خواهد بود.

 

سادگی

این کیف پول سخت‌افزاری تنها با دو دکمه کار می‌کند، و دارای صفحه نمایش اختصاصی خاص خود است. برنامه‌ی همراه لجر لایو به کاربر قابلیت مدیریت ساده‌ی نقل و انتقال رمزنگاری‌های ارزی را می‌دهد. این سادگی برای جلوگیری از ابهام و گیج کردن کاربر طراحی شده، که خودش می‌تواند عاملی برای به خطر انداختن امنیت اطلاعات حساب باشد. تمام اتفاقات و عملیات‌های نقل و انتقال مالی از طریق صفحه نمایش لجر نانو اس کنترل و نمایش داده می‌شوند. این فرایند باعث می‌شود کاربر دقیقا بداند چه اتفاقی دارد می‌افتد. همچنین تمام عملیات‌ها از طریق دو دکمه انجام می‌شوند. کیف پول لجر نانو اس بر این اساس مدعی است به دنبال پیوند امنیت بسیار بالا و راحتی برای کاربران خود است.

سیستم‌ عامل اختصاصی BOLOS

لجر نانو اس سیستم عامل BOLOS بر پایه مسدودسازی چندلایه و مجزاسازی اطلاعات، کلیدها و پاسپورت‌های الکترونیکی را مورد استفاده و توسعه قرار داده است. سیستم عامل بولوس برای کاربری تراشه‌های هوشمند تعریف شده و از لایه‌های مجزای رمزگذاری بر روی تراشه‌های مجزا استفاده می‌کند. این سیستم رمزگذاری و امن‌سازی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری پیچیده، فرایند هک کردن کلیدهای خصوصی و اطلاعات شخصی را بسیار سخت و زمان‌بر می‌کند. همچنین برنامه لجر لایو یک نسخه‌ی دسکتاپ دارد که از طریق آن به سادگی اطلاعات کلیدها و حساب‌های دارنده بر روی کامپیوتر قابل دسترسی می‌‌شوند.


پشتیبانی و خدمات


لجر نانو اس با حفظ و ذخیره‌ی اطلاعات مشتریان بر روی شبکه‌ی امن خود خدمات ویژه‌ای در موارد خاص ارائه می‌دهد. این شرکت در مواردی که کیف پول سخت‌افزاری یکی از مشتریان مورد سرقت قرار بگیرد تنظیماتی برای بازگرداندن دارایی‌های رمزنگاری شده ارائه می‌دهد. همچنین در صورت گم شدن دستگاه یا به وجود آمدن مشکل در دسترسی پشتیبانی 24 ساعته لجر نانو اس به مشتری کمک می‌کند.

  • zh group