zhransfer

zhransfer

zhransfer

zhransfer

zhransfer
بایگانی
  • ۰
  • ۰

یورو یکی از اصلی‌ترین ارزهای مورد توجه و مورد بازدید در سراسر جهان است. به عنوان پول رسمی 19 کشور عضو اتحادیه اروپا، یورو یکی از عمده‌ترین نقش‌‌آفرین‌ها در حرکت‌های بازار جهانی محسوب می‌شود.

چیزی که در مورد یورو جالب است اینکه به نسبت ارزهای دیگر ارزی بسیار جدید محسوب می‌شود، اما با وجود این برای فتح قله ساخته شده است!

مذاکرات درباره یورو از دهه 1960 شروع شده بود

ارز یورو از اواخر دهه 90 مطرح شد، اما مذاکرات برای تعیین این ارز به دهه‌ی 60 برمی‌گردد زمانی که اعضای انجمن اقتصادی اروپایی (EEC)  برای به راه انداختن اتحادیه مالی اقتصادی دیدار کردند. این مذاکرات نتیجه‌ای نداشت تا سال 1992 که در معاهده ماستریخت (Treaty of Maastricht) اعضای عضو در نهایت مجموعه‌ای از قواعد را برای تحکیم یک سیستم اقتصادی مشترک تعیین کردند.

در ابتدا فقط 12 کشور از یورو استفاده می‌کردند

اولین کشورهایی که با یورو مطابقت یافتند بلژیک، آلمان، لوکزامبورگ، فنلاند، اسپانیا، پرتغال، یونان، ایتالیا، اتریش، ایرلند، فرانسه، و هلند بودند.

نماد یورو از یک حرف یونانی می‌آید

یونان اولین کشوری بود که صحبت «خروج» از منطقه‌ی یورو را مطرح کرد. اما نماد یورو، یعنی €، بر پایه‌ی کلمه‌ی یونانی «اپسیلون» (: Epsilon€) انتخاب شده است. نماد E یونانی به وسیله‌ی دو خط موازی که از میان حرف الفبا می‌گذرد در نماد € مطابقت یافته است.

9 کشور اروپایی که از یورو استفاده نمی‌کنند

دانمارک، بلغارستان، کرواسی، جمهوری چک، مجارستان، لهستان، رومانی، سوئد، و انگلستان 9 کشور اروپایی هستند که از یورو استفاده نمی‌کنند. انگلستان برای خروج ظرف مدت دو سال بعد از مذاکرات خروج از اتحادیه اروپا برنامه ریخته است.

اسکناس‌های یورو مشخصات کشور و اروپا را نمایش می‌دهند

اسکناس‌های یورو دارای یک چاپ استاندارد در یک طرف و یک طرح ویژه‌ی کشور در طرف دیگرشان هستند. یورو در یکی از بزرگ‌ترین بلاک‌های اقتصادی جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این لحاظ، فقط دلار امریکا است که با توجه به مولفه‌های موقعیت ذخایر و اهمیت تجارت بین‌المللی آن را پشت سر می‌گذارد. 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی