zhransfer

zhransfer

zhransfer

zhransfer

zhransfer
بایگانی
  • ۰
  • ۰

دلار کانادا (CAD)

دلار کانادا پول رسمی کانادا است. این ارز در سال 1858 معرفی شد و از آن زمان تمام محاسبات در کانادا با این پول ملی انجام شده است. مخفف انحصاری یا کد استاندارد دلار کانادا CAD است. نمادی که برای اشاره به دلار کانادا در محاسبات استفاده می‌شود C$ است.

ریشه‌ها و تاریخ

کانادا به واسطه‌ی پخش دلار اسپانیایی یا پزو در امریکای شمالی، و همین‌طور به خاطر استانداردسازی دلار امریکا در قرن‌های 18 و 19 تصمیم به استفاده از دلار به جای پوند استرلینگ گرفت. منطقه‌ی کِبِک (Québec) یکی از حامیان پر و پا قرص استفاده از دلار بود (بانک مونترئال در سال 1817 اسکناس‌های دلار منتشر کرد). این در حالی است که مستعمرات آتلانتیک که پیوندهای محکم‌تری با پادشاهی متحد بریتانیا داشتند چندان تمایلی به انتشار و استفاده از اسکناس دلار نداشتند.

به هر ترتیب استان کانادا طی بیانیه‌ای اعلام کرد که تمام حساب‌ها از ژانویه 1858 به دلار لحاظ و محاسبه خواهند شد، و در همان سال سفارش اولین دلارهای کانادایی رسمی ترتیب داده شد. مستعمراتی که به زودی به کنفدراسیون کانادا می‌پیوستند به تدریج در سال‌های پس از آن یک سیستم ده‌دهی (decimal system) محاسباتی را در معاملات بانکی خود تطبیق دادند.

در نهایت، حکومت کانادا برنامه‌ی اقدام ارزی جامع را در اپریل 1871 به تصویب رساند که مطابق آن تمام ارزهای استان‌های مختلف با ارز واحدی به جای همه‌ی آنها، که دلار کانادایی باشد، جابجا می‌شدند. استاندارد طلا که دلار کانادا هم با آن مطابقت داشت، به شکل رسمی در تاریخ 10 اپریل 1933 فسخ شده و کنار گذاشته شد.

سکه‌‌ها و اسکناس‌های دلار کانادایی فعلی

در حال حاضر اسکناس‌های 5، 10، 20، 50 و 100 دلار کانادایی وجود دارند. سکه‌هایی که امروزه در کانادا در گردش هستند 1، 5، 10، 25، و 50 سنت، و 1 و 2 دلار کانادایی هستند. 



نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی