zhransfer

zhransfer

zhransfer

zhransfer

zhransfer
بایگانی
  • ۰
  • ۰

نئو (NEO) چیست؟

نئو یک پلتفرم اقتصادی نسل جدید است. پلتفرم نئو قبل‌تر با نام انتشیرز (Antshares) فعالیت می‌کرد. نئو به معنای جدید و جوان در زبان یونانی است. محبوبیت نئو در دنیای ارزهای دیجیتال در حال افزایش است اما بسیاری از افراد به درستی نمی‌دانند که موضوع آن چیست. معمولا نئو را با اتروم مقایسه می‌کنند.

نئو که به «اتروم چینی» هم معروف شده کلی جاذبه پیدا کرده است. در حالی که از بسیاری جهات نئو شبیه اتروم است، دارای برخی ویژگی‌های دیگر نیز هست که نیازمند بررسی بیشتر هستند.

تاریخچه‌ی بلاک‌چین نئو

مطابق چیزی که در وبسایت نئو منتشر شده، نئو یک «پروژه‌ی بلاک‌چین اجتماع‌محور غیرانتفاعی است که تکنولوژی بلاک‌چین و هویت دیجیتال را تبدیل به دارایی‌های دیجیتالی‌شده می‌کند. تا از این طریق مدیریت دارایی‌های دیجیتال را با استفاده از قراردادهای هوشمند خودکار سازد، و «اقتصاد هوشمند» را از طریق یک شبکه‌ی توزیع‌یافته متحقق سازد.»

هدف اصلی نئو تبدیل شدن به شبکه‌ای توزیع‌یافته برای «اقتصاد هوشمند» است. در وبسایت آنها آمده:

دارایی‌های دیجیتال + هویت دیجیتال + قرارداد هوشمند = اقتصاد هوشمند.

نئو به وسیله شرکت تحقیق و توسعه‌ی بلاک‌چین «آن‌چین» (OnChain) که در شانگهای فعال است توسعه یافته. پروژه‌ی نئو در دو مرحله به مزایده‌ی عمومی گذاشته شد. در مرحله‌ی اول که در ماه اکتبر 2015 صورت گرفت در طول 10 روز 17.5 میلیون توکن نئو به ارزش 550.000 دلار فروخته شد. در دومین مزایده‌ی عمومی، 22.5 میلیون توکن نئوی باقی‌مانده با ارزش 4.5 میلیون دلار به فروش رفت.

قرارداد هوشمند

بگذارید برای آنها که نمی‌دانند قرارداد هوشمند چیست توضیحاتی بدهیم. قراردادهای هوشمند قراردادهای خودکار شده هستند. آنها تحت شرایط خاصی که در کد آنها ذکر می‌شود خود-اجرایی هستند یعنی وقتی که شرایط معینی به وجود بیاید مورد اجرا قرار می‌گیرند.


 

هر چیزی که بر روی بلاک‌چین اجرا می‌شود لازم است که تغییرناپذیر باشد و باید قابلیت اجرا از طریق چندین نود را بدون اینکه به اتحاد آن خدشه‌ای وارد شود داشته باشد. در نتیجه‌ی این قواعد، کارکرد یافتن قرارداد هوشمند نیاز به سه چیز دارد:

-          قطعیت‌پذیر باشد.

-          فسخ و پایان‌پذیر باشد.

-          منزوی و جدا باشد.

اجزای سیستم نئو

-          الگوریتم DBFT (این الگوریتم به جای روش‌های سنتی گواهی-کار و گواهی-سهام مورد استفاده قرار می‌گیرد)

-          NeoX: این سیستم قابلیت اجرا و عمل کردن از طریق چندین بلاک‌چین را به وجود می‌آورد

-          NEO Contract (قرارداد نئو): مکانیسم ساختن قراردادهای هوشمند (منطبق با زبان‌های از پیش موجود مثل C#، VB.NET، F#، JAVA، Kotlin)

-          NeoFS: این سرویسی است که امکان ذخیره‌ی نامتمرکز (مثل یک دراپ‌باکس فرد به فرد) را ایجاد می‌کند

-          NeoQ: برای حفظ امنیت از سیستمی برای مقابله با کامپیوترهای کوانتوم استفاده می‌کند

 

چه چیزی در نئو با اتروم فرق دارد؟

نئو از بسیاری از زبان‌های کدنویسی پشتیبانی می‌کند در حالی که اتروم تنها با زبان خاص خودش که Solidity است هماهنگ است. این یعنی توسعه‌دهندگان قبل از هر توسعه‌ای باید این زبان را یاد بگیرند.

دو نوع ارز دیجیتال: نئو (NEO) دربرابر گاس (GAS)

اکوسیستم نئو دارای دو نوع توکن یا ارز است:

-          نئو – که قبل‌تر به نام انتشیرز (Antshares) شناخته می‌شد

-          گاس – که قبل‌تر به نام انتکوینز (Antcoins) شناخته می‌شد


 

مالکیت ارز نئو به دارنده حق می‌دهد تا در مورد تصمیمات و مدیریت شبکه تصمیم‌گیری کند. 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی